بررسی عوامل موثر بر رضایت ورزشکاران از کیفیت خدمات بیمه ورزشی

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشگاه تهران

2 دانشگاه آزاد تهران مرکز

10.22034/sls.2022.19683

چکیده

هدف از تحقیق حاضر، بررسی عوامل مؤثر بر رضایت ورزشکاران از کیفیت خدمات بیمه ورزشی بود. روش تحقیق حاضر توصیفی از نوع پیمایشی و جمع‌آوری اطلاعات به صورت میدانی بود. جامعه آماری تحقیق کلیه دانشجویان ورزشکار دانشگاه تهران در سال تحصیلی 1399-1400 بودند و نمونه‌گیری تحقیق حاضر به صورت در دسترس به تعداد 230 نفر انجام گرفت. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه استاندارد یزدانی و همکاران (1398) که پایایی آن 86/0 به دست آمد. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از آزمون‌های آمار توصیفی از قبیل میانگین، درصد فراوانی و از آزمون‌های آمار استنباطی از قبیل آزمون کلموگروف ـ اسمیرونوف (K – S)، آزمون رتبه‌ای فریدمن و آزمون تی تک نمونه‌ای با کمک نرم‌افزار SPSS نسخه 25 انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که ورزشکاران رضایت‌مندی متوسطی از خدمات بیمه ورزشی داشتند. همچنین از بین مؤلفه‌های تحقیق، تضمین مهم‌ترین مؤلفه و تجهیزات کم اهمیت‌ترین مؤلفه در بهبود رضایت‌مندی ورزشکاران از خدمات بیمه داشت؛ بنابر این جهت توسعه بیمه در ورزش نیاز است تا راهکارهای شناسایی شده در چارچوب یک برنامه کلان و جامع در تمامی ابعاد و سطوح ورزش اجرایی گردد. این مسئله می‌تواند به توسعه بیمه در ورزش و کسب مزیت و فواید مورد انتظار آن را در تمامی بخش‌های ورزش عملی نمود.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Investigating the factors affecting athletes' satisfaction with the quality of sports insurance services

نویسندگان [English]

  • Narges Javadi 1
  • hossein faridniya 1
  • Reza Ariyayar 2
  • Mohammad taghizadeh 1
1 University of Tehran
2 Azad University of Tehran Center
چکیده [English]

The purpose of this study was to investigate the factors affecting athletes' satisfaction with the quality of sports insurance services. The method of the present study was descriptive survey and field data collection. The statistical population of the study was all student-athletes of the University of Tehran in the academic year 1399-1400 and the sample of the present study was available to 230 people. Data collection tool was the standard questionnaire of Yazdani et al. (1398) whose reliability was 0.86. Data were analyzed using descriptive statistics tests such as mean, frequency percentage and inferential statistics tests such as Kolmogorov-Smironov test (K-S), Friedman rank test and one-sample t-test using SPSS software version 25. The results showed that athletes had moderate satisfaction with sports insurance services. Also, among the components of research, guaranteeing the most important component and equipment was the least important component in improving athletes' satisfaction with insurance services; Therefore, in order to develop insurance in sports, it is necessary to implement the identified solutions within the framework of a large and comprehensive program in all dimensions and levels of sports. This issue can be applied to the development of insurance in sports and gaining its expected benefits in all sectors of sports.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Insurance
  • Sports Insurance
  • Guarantee
  • Service Quality
  • Athletes Satisfaction
  • تاریخ دریافت: 01 مرداد 1400
  • تاریخ بازنگری: 06 مرداد 1400
  • تاریخ پذیرش: 15 اسفند 1400
  • تاریخ انتشار: 01 اسفند 1400